LG informovalo o tržbách za třetí čtvrtletí roku 2022 ve výši 21,2 bilionu KRW (370,3 miliardy Kč / 15,2 miliardy EUR). To představuje 14,1% nárůst oproti stejnému čtvrtletí loňského roku. Zároveň jde o nejvyšší kvartální tržby v historii společnosti LG Electronics. Provozní zisk za třetí čtvrtletí činil 746,6 miliardy KRW (13,1 miliardy Kč / 536,7 milionu EUR), což je o 25,1 % více než ve stejném čtvrtletí loňského roku.
Za třetí čtvrtletí LG vykázala tržby v hodnotě 21,2 bilionu KRW (370,3 miliardy Kč/ 15,2 miliardy EUR). Společnost zaznamenala růst tržeb tažený především zvýšeným zájmem o prémiové domácí spotřebiče včetně nových kategorií spotřebičů, úspěch však měly i automobilové díly.
Provozní zisk společnosti však v letošním roce kumulativně poklesl, a to vzhledem ke slabé poptávce způsobené zpomalením globální ekonomiky.
LG Home Appliance & Air Solution
Divize LG Home Appliance & Air Solution vykázala ve třetím kvartále tržby ve výši 7,5 bilionu KRW (131,0 miliardy Kč / 5,3 miliardy EUR), což představuje nárůst o 5,8 % oproti stejnému období loňského roku.
Znamená to historicky nejvyšší tržby tohoto segmentu společnosti za třetí čtvrtletí vůbec. Provozní zisk ve výši 228,3 miliardy KRW (3,9 miliardy Kč/ 164 milionu EUR) byl nižší než v loňském roce kvůli zvýšeným investicím do marketingu a vyšším nákladům na logistiku.
Nárůst tržeb byl podpořený silným prodejem prémiových spotřebičů, včetně jejich nových kategorií, jako jsou třeba hygienické výrobky využívající parní technologii v klíčových regionech Severní Ameriky a Evropy. Společnost LG plánuje pokračovat v nastolené dynamice zlepšováním konkurenceschopnosti prémiových výrobků.
LG Home Entertainment
Divize LG Home Entertainment zaznamenala ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 3,7 bilionu KRW (64,6 miliardy Kč/ 2,6 miliardy EUR) a provozní ztrátu ve výši 55,4 miliardy KRW (967,8 milionů Kč / 39,8 milionů EUR), která opět odráží vyšší investice do marketingu v reakci na náročnější tržní podmínky.
Strategie divize LG Home Entertainment se zaměří na efektivní řízení marketingových výdajů a posílení segmentu prémiových televizorů.
LG Vehicle Component Solutions
Další divize LG, LG Vehicle Component Solutions, dosáhla ve třetím kvartále tržeb ve výši 2,3 bilionu KRW (40,2 miliardy Kč / 1,6 miliardy EUR). Nárůst celkových tržeb o 45,6 % oproti stejnému období v roce 2021 znovu představuje nejvyšší čtvrtletní tržby realizované touto divizí v daném segmentu.
Provozní zisk za třetí čtvrtletí roku 2022 činil 96,1 miliardy KRW (1,6 miliardy Kč / 69,0 milionů EUR). Výrazně vyšší prodeje jsou důvodem proaktivních reakcí na vyšší poptávku ze strany výrobců automobilů a efektivním řízením dodavatelského řetězce. LG bude i nadále pokračovat v budování pevných vztahů s globálními výrobci automobilů, spolu se silným řízením struktury nákladů, aby dále vylepšovala svoji ziskovost.
LG Business Solutions
Divize LG Business Solutions zaznamenala ve třetím čtvrtletí celkové tržby ve výši 1,4 bilionů KRW (24,5 miliardy Kč/ 1,0 miliarda EUR) s dosaženou provozní ztrátou ve výši 14,4 miliardy KRW (251,5 milionů Kč / 10,3 milionů EUR). Tu způsobily převážně vyšší náklady na vstupní materiály a zvýšené globální logistické náklady. Tržby vzrostly o 9,7 % oproti minulému roku, a to především díky oživení segmentu B2B.
Divize LG Business Solutions plánuje cílit na oživující se segment B2B vývojem více přizpůsobených řešení a rozšířením produktového portfolia. Na B2B prodeje plánuje tato divize cílit především vývojem inovativních řešení určených právě pro tento segment a tím rozšířit také dále produktové portfolio. LG bude aktivně snižovat náklady efektivnějším řízením zdrojů, a to především při stabilizaci dodávek klíčových komponentů.
Zdroj a foto: LG
Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.