Největší tuzemský provozovatel kontaktních center, společnost Conectart, testuje jako jedna z prvních společností na světě implementaci jazykového modelu ChatGPT-3.5. Potenciál umělé inteligence hodlá Conectart využít k zefektivnění zákaznické péče na několika kanálech zákaznické podpory včetně informační linky.
Jedna z prvních firem na světě, která integrovala ChatGPT do svého řešení pro kontaktní centra, je společnost Daktela. Díky partnerství kontaktního centra Conectart se společností Daktela je tento jazykový model nyní implementován právě v Česku na zákaznické lince klienta z oblasti technologií.
„V ChatGPT vidíme skvělý nástroj ke zlepšení komunikace a k rychlejšímu odbavení zákaznických požadavků. Tato nejnovější technologie uvolní operátorům zhruba až 30 % jejich kapacit. Jedná se zatím o zkušební proces. Výsledky spolupráce naznačí, jak velký potenciál ChatGPT pro call centra má,“ sdělil Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart a dodává: „Díky implementaci jazykového modelu do našeho řešení Daktela jsme v čele inovací nejen v rámci českého, ale i globálního trhu.”
Systém bude připravovat rychlé souhrny jednotlivých konverzací. Během několika vteřin tak operátor zjistí, jaké záležitosti s kontaktním centrem zákazník v minulosti řešil. Dále bude vytvářet návrh odpovědí v rámci e-mailové komunikace nebo zpětnou vazbu na operátorovu práci, v čemž je už nyní objektivně přesnější než živý hodnotitel.
Pomoc operátorům a časová úspora
Nejnovější technologie ChatGPT rozumí přirozenému českému jazyku na vysoké úrovni, což má vést k časové úspoře při zpracování zákaznických požadavků. To ovšem neznamená regulaci počtu operátorů. Jejich práce se pouze přizpůsobí novým podmínkám. Jejich volné kapacity tak budou uvolněny pro větší množství projektů, na kterých budou odbavovat interakce, jež nedokáže vyřešit umělá inteligence.
Pro Conectart je to další stupeň spolupráce s českou společností Daktela. V rámci jednoho ze svých projektů, nasadila společnost Conectart unikátní software Daktela Workforce Optimisation, který dokáže ideálně namodelovat plán směn a předpovídat budoucí provoz s přesností převyšující 90 %. Speciálně vyvinutá aplikace zohledňuje osobní požadavky agentů, personální pravidla, a mnoho dalších faktorů potřebných k vytvoření efektivního plánu směn. Celý systém řídí práci operátorů na základě komplexního predikčního modelu.
Zdroj a ilustrace: Conectart
Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.