Bolt v rámci dlouhodobého úsilí o nejvyšší možnou míru bezpečnosti služby odvozu autem zavádí funkci ověřování identity partnerských řidičů v reálném čase pomocí umělé inteligence.
Umělá inteligence rozpozná řidiče
Cestující se službou Bolt se mohou spolehnout, že za volantem objednaného vozidla sedí přesně ten člověk, kterého jako řidiče vidí v aplikaci. Rozhraní aplikace Bolt určené partnerským řidičům totiž po uživateli pravidelně vyžaduje vyfocení obličeje.
Nástroj založený na umělé inteligenci fotografii během několika vteřin porovná s doklady, které partnerský řidič předložil při registraci do aplikace.
V případě, že tato automatická autorizace selže, postará se o ověření totožnosti partnerského řidiče člen k tomu určeného týmu. A pokud se ani tímto způsobem nepodaří partnerského řidiče jednoznačně identifikovat, je jeho účet dočasně zablokován.
Auto už si nespletete
Nový systém představuje rozšíření a automatizaci bezpečnostní funkce již obsažené v aplikaci Bolt. Při objednávání odvozu se cestujícímu standardně zobrazuje nejen fotografie partnerského řidiče, jeho jméno a bodové hodnocení v rámci služby, ale také značka a model vozu, jeho registrační značka a barva, údaje o dopravci a údaje o zprostředkovateli.
Notifikace v aplikaci cestujícího upozorní, aby si ověřil, že informace o autě a řidiči uvedené v aplikaci odpovídají skutečnosti, a jakoukoliv nesrovnalost prostřednictvím aplikace nahlásil. Ostatně překontrolování SPZ vozidla při jeho příjezdu také pomáhá vyhnout se situaci, kdy cestující omylem nastoupí do vozidla objednaného jiným uživatelem.
Sdílení informací
Značku, model a SPZ vozidla, stejně jako jeho okamžitou polohu a předpokládaný čas příjezdu do cíle může cestující navíc sdílet v reálném čase s přáteli či rodinou. Možnost sdílet trasu s blízkými přitom má také partnerský řidič, nehledě na to, že všechny jízdy v rámci aplikace Bolt jsou sledovány pomocí GPS a zaznamenávány.
Systém v pozadí aplikace přitom automaticky rozpozná neočekávaná a nápadně dlouhá zastavení vozidla, načež partnerského řidiče i cestujícího kontaktuje bezpečnostní tým Bolt pro ujištění se, že během jízdy nedošlo k nehodě či jinému incidentu.
Pomoc v nouzi
Jak cestujícímu, tak partnerskému řidiči je v aplikaci navíc k dispozici tlačítko Pomoc v nouzi, jehož prostřednictvím může vytočit tísňovou linku, a to jediným stisknutím.
„Právě spuštěná funkce ověřování řidičů v reálném čase je dalším krokem společnosti Bolt k tomu, aby využívání naší aplikace bylo co možná nejbezpečnější pro cestující i partnerské řidiče. Je součástí celé palety funkcionalit, mnoha z nich unikátních, které doplňuje systém vzájemného bodového hodnocení partnerských řidičů a cestujících. Obecně máme pro obě zúčastněné strany nastavena pravidla chování, jejichž porušení může mít za následek zablokování přístupu partnerského řidiče či cestujícího do aplikace,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.
Dostupnost služeb
Odvoz prostřednictvím služby Bolt si lze objednat přes aplikaci dostupnou na Google Play i App Store, a to v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.
Zdroj a foto: Bolt
Podívejte se i na další zajímavé články na webu IT Revue v rubrikách Hardware, Software, Elektronika nebo Ostatní. IT Revue můžete sledovat i na Facebooku nebo Instagramu.